Mjällig kaoskula av Marimekko

Jul, Juldekorationer, Julpyssel / Jul, Julblogg, Julkula, jul365, julfeeling, julpyssel / Permalink / 0
Det var längesedan jag decoupagade (förmodligen inte ett verb som finns, men nu bestämmer vi att det finns) så när jag i helgen decoupagade en kalendermackapär till jobbet så passade jag på att decoupaga en kula. Så, nu har jag nog jobbat in det verbet tillräckligt i era huvuden genom hypnotiserande överanvändning. 
 
Anywho, jag kletade decoupagelimm på en julkula i papp och sedan tryckte jag dit remsor av en Marimekkoservett. Marimekkomönstret heter Luovi och är rätt stökigt i sig självt.. och inte blev det mer ordning och reda av att hamna lite hur som.  Det blev totalt kaos men jag totalälskar den. Jag vill ha flera! På nära håll vet man inte riktigt vad man ser men på håll är den supertjusig!
 
Jädrans simpelt sätt att göra väldigt unika julkulor, snabbt och för en billig penning! Simpelt bortsett ifrån att det är väldans drygt med klotformen och att man skulle behöva vara lite lugn och ta en bit i taget eftersom man inte kan hålla i den. 
 
Undrar ni varför den har mjäll så är det för att jag var "listig" och hängde den på en borr när jag höll på och kletade, borren delade snällt med sig av lite spån som naturligtvis fastnade i limmet.. 
 
Till top