Materialkrig 2 - Pärlfadäs

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, Pärlplatta, jul365, julfeeling, julpyssel / Permalink / 0
Kommer ni ihåg när jag förde krig mot popcorn och hatade dem innerligt? Nu är istället pärlor högst upp på min hit list!  Då menar jag inte som i en hitlista med favoriter, i stil med Svensktoppen, utan som i att jag vill utrota de små färgglada rackarna! 
 
Först försökte jag mig på att smälta vita pärlor i en snöflingsformad pepparkaksform. Kata...wait for it..strof! En bubblig vit sörja som satt fast som berg i formen. Som vanligt läste jag instruktionen efteråt, man ska sörja formen med olja. Who knew? Hade man väl kunnat lista ut men är man stressad så är man.. Dessutom kan jag inte tänka mig att den där stenhårda plastmassan hade brytt sig om lite olja heller...

On to the next, testade istället att lägga en cirkel med ett litet mönster i en form som jag sedan vände upp och ned på plåten så att det skulle få smälta ihop lite snyggt. Tänkte att man kunde ha det som ornament... OCH, vill jag påpeka, det kan man.... om man liksom inte riktigt bryr sig om att den inte är rund, eller fin, eller platt.. Då KAN man använda den som ornament..  
 
Först tänkte jag hitta på något nytt att göra men sedan kände jag a) jag orkar inte och b) nej, även misslyckanden  kan inspirera. Så you are all welcome! 
Till top