Julfilmsrecension - ny bottennivå.

Jul, Julfilmer / Jul, Julblogg, Julfilm, jul365, julfeeling / Permalink / 2
Igår kväll, slut efter arbete och en helg full av möbelskruvande och ombyggnad, så satte jag mig i källaren och kollade på en julfilm. Det var ett jag sedan så det skulle bli mysigt tyckte jag. Eftersom det fortfarande inte finns så stort utbud på streamingtjänsterna så blev det återigen en rulle som jag ratat ett tag. Sist jag valde en som jag ratat så gick det ju bra... 
 
A dogwalker's christmas tales (2015)
Filmen handlar om Luce Lockhart, en ung välbärgad och modemedveten kvinna som studerar inredning och som uppfattas som ytlig. Den insikten och en dumpning när julen står för dörren gör att hon inte är så väldig jolly när hon åker hem för att fira jul. Spärrade kreditkort och föräldrar som prioriterar volontärarbete på annan ort över jul gör inte saken bättre.  

För att tjäna pengar och få något att göra så börjar hon passa grannarnas hund, en företeelse som egentligen är under hennes värdighet. Hundpassningen tar henne till en park i närheten där hon träffar ett "hundgäng" som alltid hänger där med sina hundar. Däribland sen genomgoda hyperengagerade veterinärsstudenten Dean. 

Men så visar det sig att den rika grannen äger marken där parken ligger och där ska det byggas en spaanläggning. Luce vet inte riktigt vad hon ska ta sig till. Hon älskar spa, lyx och sin populäritet men hon vill visa att hon har mer substans än så, hon vill rädda parken och så var det ju det där med Dean också... 
 
Pågrund utav att jag vill att ni aldrig, aldrig, (aldrig!) ser filmen och absolut inte vill att ni ska bli  nyfikna så kan jag meddela... (spoiler ahead).... att allting naturligtvis går helt jädrans fantastiskt! 
 
Den här filmen var nog det värsta jag stött på i julfilmsväg, vilket säger väldigt mycket eftersom julfilmer håller en generellt låg standrad. Vilken total laddning strunt! Det finns inte en klyscha som inte fanns med, ploten tunn och  uttjatad och skådespeleriet horribelt. Det fanns ingen magi, julkänsla eller riktig kärlek som vägde upp kalopsen heller!
 
Jag får trösta mig med att jag har tagit en för laget så att jag kan rädda mina medmänniskor! 
 
Så: DONT DO IT!  
#1 - - Emma:

Kan vara den roligaste filmrecensionen jag läst, haha!

Svar: Haha tack så mycket! =)
julfeeling.blogg.se

#2 - - Anonym:

Hade tyvärr redan hunnit se den. Kan bara hålla med om recensionen

Svar: Jag beklagar tidförlusten =( Får hoppas att nästa är bättre! Tack för att du läser och kommenterar! =)
julfeeling.blogg.se

Till top