Tekalender

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, Julkalender, jul365, julfeeling, tekalender / Permalink / 0
Jag har en vän vars jul jag tänkt att jag vill förgylla lite, denna vän är väldigt förtjust i te så jag fick idén att göra en tekalender. I min hjärna så låg första advent två veckor bort, men så slog det mig igår att så inte är fallet. Så jag satte mig framåt kvällen ned och påbörjade jobbet med denna skapelse. 
 
Återigen i mitt nya favoritmaterial kartong. Limmade lite tjusigt papper på en lång kartongbit och byggde sedan små lådor, med ovansidan öppen, som jag fäste ovanpå. Pimpade "lådorna" med matchande papper som jag stämplat siffror på. Adventsdatumen fick bli lite vågiga i kanten och självaste julafton fick även lite glittriga snöflingor. Avrundade med några små stjärnor i nederkant och ett band att hänga upp den med. 
 
Fäste ett litet snöre i varje tepåse som fick sticka ut lite grann så att man kan dra upp dem.  Lådorna blev tyvärr lite olika djupa pågrundav hasten så några påsar kommer hon att få brotta ut. Men överlag är jag supernöjd! 
 
Jag är helt förvirrad över att det redan är dags för advent! Jag har EN julklapp inhandlad, jag har inte gjort klart min önskelista och jag har inte julpyntat hemma! Vanliga människor, som mina kära föräldrar, har julpyntat före denna julgalning.  VAD ÄR DET SOM PÅGÅR!?
Till top