Glöggtest

Jul / Glögg, Julblogg, glöggrecension, jul365, julfeeling / Permalink / 0
Har tänkt att jag skulle skriva en glöggrecension till er och har därför köpt på mig lite olika glögg. Dock så var några av dem jag ville testa beställningsvaror så jag återkommer med en del2. Ville testa några andra än de gamla vanliga som man läser lite här och där. 
 
Vintra Mörk Chocklad, Nr96075, 79kr
Beskrivs som enligt följande: Kryddig, söt smak med inslag av mörk choklad, russin, kardemumma, ingefära, fikon, apelsinskal och kanel.
 
Jag tyckte den var god och min kära make tyckte att den var jättegod. Den är stark och när den är jättevarm så känner man nästan bara att den är stark. Men sippar man när den svalnat lite så kommer smakerna fram ordentligt. Man får kämpa för att känna chokladen men den finns där i eftersmaken. Den är helt klart värd ett försök! 
 
Dufvenkrooks Saffran, Nr90313, 69kr
Beskrivs som: Kryddig, mycket söt smak med inslag av torkad frukt, mynta, saffran, citrus och kanel.
 
När ni läser följande så vill jag att ni har i åtanke att jag gillar glögg och jag gillar saffran. Den luktar lite som galla när man andas in den och efter den upplevelsen är det svårt att ta sig vidare. Den är inte nödvändigtvis äcklig, den är helt klart godare än den luktar men kommer nog aldrig dricka den med flit igen. För saklighetens skull så kan jag ju nämna att det är en ljus glögg som smakar citrus och saffran samt är väldigt söt. 
 
Dufvenkrooks Espresso, Nr11431, 27kr (alkoholfri)
Beskrivs så här: Kryddig, söt smak med inslag av kaffe, vanilj, röda bär och kanel.
 
Den här är jättegod! Jag brukar ha svårt för alkoholfriglögg för att den är så söt och sliskig, men den här är riktigt god. Även om den nog vore ännu godare om den hade lite tryck i sig. Den har en väldigt rund smak och smakar nästan lite chokladigt! Bra alternativ för den som vill ha ett alkoholfrittalternativ men vill slippa saftglögg från mataffären. 
 
Såg nu att det även finns en Dufvenkrooks Julspecial, den låter supergod! Synd att jag missade att beställa den. Om någon testat den så kan ni väl lämna en recension här eller på instagram!?
 
Till top