Julkransar

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, julkrans / Permalink / 1
Denna afton kom jag plötsligt på att det var inläggsdag. En perfekt insikt när man vaknar vid halvnio efter en "efter middagen"-tupplur. Pinterestar runt ett tag, ser massor jag vill göra men inget jag hinner eller har saker till. Går ner till mitt pysselrum och slår upp dörrarna till mitt skåp...krans! En krans får det bli! 
 
Jag tar en frigolitkrans och lindar garn runt, garnet fäster jag i ändarna med smältlimm. Hela proceduren tog ca 1,5 tmme.  En mycket enkel och simpel desig som beroende på utsmyckningarna kan göras mer eller mindre juliga. Man kan ju kräma på med massor av dekorationer eller hålla det simpelt! Jag testade tre olika simpla varianter och tyckte det blev rätt snygg.
 
En annan smart grej med frigolitkransarna är ju att man kan sticka in och plocka bort lite hur som! Perfekt att återanvända! (nu ska jag lägga upp detta på instagram -trots att min socialamediamogul till lillebror säger att  inlägg denna tid på dygnet är fel - man måste våga vara annorlunda!)
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - emma:

fina :)

Svar: Tack =)
julfeeling.blogg.se

Till top