Ha! Pyssel!

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, julpyssel / Permalink / 0
Dessa små rackare har jag suttit och knåpat ihop! Såg massa bilder på Pinterest (sök felt flowers) på blommor i filt och bestämde mig för att testa dessa då de verkade superenkla. Det var de också, men när jag var klar så kollade jag på en instruktion (konstig ordning att göra saker i, I know) och då visade det sig att folk limmade sina med smält limm. Jag sydde jag, men det gick bra det också! 
 
- Klipp ut 10 stycken blad
- Sy eller limma ihop de fem understa i en "stjärnformation"
- Nyp ihop ändan på ett blad och sy eller limma ihop, fäst ovan på x5
- Om du har lust, tryck dit något dekorativt i mitten
 
Personligen var jag inte så noga med att bladen blev exakt lika, inte heller att mitten blev helt symmetrisk för blommor är helt enkelt inte perfekta! 
 
Dessa små rackare kan man sätta på kuddar, eller kransar eller lite vad som! Och guess what, du kan variera hur mycket som helst med formen, färgen och pyntet! 
Till top