Glasspinnar!

Jul, Julpyssel / Glasspinne, Jul, Julblogg, julpyssel, stjärnor / Permalink / 0
Återigen ett simpelt och underskattat pyssel - Glasspinnestjärnor!!! Det jag vill inflika i sammanhanget är att detta är inte lätt, detta är INTE ett lätt pyssel för barn, inte om man heter Perfektionistsson i efternamn! Att få dessa pinnar att forma en symmetrisk stjärna är mer eller mindre omöjligt! OM man lyckas lägga dem bra så kommer det ändå fallera någonstans på vägen när man sedan ska limma ihop dem!
 
Det finns tusen instruktioner på dessa men det är kort och gott så här:
- forma glasspinnar till en stjärna
- fäst ihop dem på det sättet du själv tycker är bäst (limm, smältlimm, häftkuddar, dubbeltejp)
- pynta om du har lust
 
Ingenstans finns bra tips på hur man får dem att bli symmetriska, det bäst tipset jag hittade var att fokusera på pentagonen i mitten "för då blir det lätt". Det är ett rätt bra tips, men det hindrade inte mig ifrån att i vredesmod sitta och tänka "för då blir det lätt" med olika löjliga röster och andra mogna saker som "du kan vara en pentagon"...
 
Anyway, nu har jag en hel hög sådana här stjärnor som i olika grad ser ut som stjärnor som jag tänkt pynta lite den närmsta tiden. Så de återkommer! Men likt toarullspysslet så tycker jag att även dessa är väldigt fina helt naturella! 
Till top