Ett ickeinlägg

Jul / Permalink / 2
Dagens inlägg mer eller mindre uteblir pga sjukdom. Jag har inte kraften! Bilden kommer ifrån en sådan där trevlig gratis sida och det enda jag orkar ge er är ett par ynka konstiga jultraditioner. Disclaimer,  jag kan inte garantera sanningshalten, internetet är galet!
 
- I Tyskland gömmer man en inlagdgurka i granen på julafton, barnet som hittar den först på juldagen får en liten gåva
 
- I Tyskland ställer barnen ut sina skor den femte december och när de vaknar på morgonen är de fyllda med godis. Om de inte varit dumma, då får de en trädgren istället.
 
- I slovakien slänger den älste mannen i huset en sked med "loksa"-puding i taket,  ju mer som fastnar desto bättre.
 
- I Japan skickar man främst vita julkort och undviker röd, då begravningsinbjudningar oftast är röda
 
- I Kanada så öppnar och svarar posten på brev adresserade till Santa Claus, North Pole, Canada
 
Okej, det får räcka! I'm out!
#1 - - Emma:

Inlagd gurka i granen, haha :'D

#2 - - Svensk Jul:

Kul information att det sätts ut en sko hade jag koll på dom andra hade jag inte en susning om!
Saltgurka i granen lätt lite skumt jag skulle nog lägga en godisbit eller nåt annat där i granen😝

Svar: Nej kanske inte det första man skulle välja att hänga upp i granen. Men som sagt, man vet aldrig med saker man läser på internet.. tack för att du läser och kommenterar!
julfeeling.blogg.se

Till top