Snöflingor, precis vad vi behöver

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, julpyssel, snöflinga / Permalink / 0
Idag i den panikartade värmen så pysslade jag ihop några snöflingor. Så här gjorde jag:
 
- Skrev ut några snöflingor på ett papper
- Lade det under ett bakplåtspapper
- Limmpistolade längst mönstret
- Lät dem svalna
- Peelade bort dem och tada!
 
Vill man pimpa till dem så kan man snabba sig och sprinkla på lite glitter innan de torkar. Jag får öva mig lite på att hålla jämnt tryck så att de blir lite mer jämntjocka, men fördelen med snöflingor är ju att den ena är inte den andra lik. Nackdelen med dessa är däremot är att man till slut  sitter inlindad i ett nät av tunna limmtrådar. 
 
Tror det kan vara bäst att sätta fast dem med en liten limmklutt när man vill ha dem på plats länge, jag satte fast dem med lite kludd, därav de svarta prickarna. 
Till top