Julkort 2017

Julkort / Permalink / 0

 
 
Gott nytt år! 
Medan man sitter här och väntar på att det ska bli ens tur i Super Mario Odyssey (julklapp till min man) så passar jag på att visa denna juls julkort jag gjort. De senaste åren har jag gjort julkort, både för att det är skoj att knåpa ihop men även för att jag själv tycker att det är trevligt att få julkort och hoppas mina bekanta därför också tycker det! Samt att de kanske efter något år eller så fattar vinken haha.. Eller egentligen är det trevligt med vilka kort och brev som helst, som en härlig omväxling till alla räkningar.
 
I år hoppade jag nästan över att göra några men fick lite plötlig feeling, inte allt för många dagar innan jul, och satte igång. I vanlig ordning hade jag hela hösten googlat och pintrestat efter inspiration. 
 
Hittar tyvärr inte på den bilden som inspirerat mig mest. Men bilderna nedan är två som jag kikat på på pintrest. länken har ni här.
 
 
Jag hade som sagt mycket bråttom så jag hade inte tid att sätta mig in i vattenfärgstekniker. Så jag tog bara ett stort ark som jag målade tvärsöver med olika nyanser av grått och blått för att skapa illusionen av himmel, sedan stänkte jag lite lätt vitfärg på det hela. Därefter klippte jag ut dem i lagom stora bitar med en liten inbuktning längst ned för att ge illusionen av en snöhög. Sen gjorde jag fulingen att jag gjorde en ren och ett träd i illustator som min svåger skrev och skar ut åt mig (han har fancy maskiner till sådant). Sen klistrade jag ihop det hela och stämplade dit God Jul. Hittade tyvärr inte min platta till mina clear stamps så stämplarna blev lite så där, men men...
 
Snabbt gjort, stilrent och snyggt med tanke på hasten! Tycker det är kul att varje kort är lite olikt det andra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fruktansvärt svårt att göra något estetiskt snyggt i detta bloggredskap men man får väl lära sig eller acceptera att det inte blir bättre.  Ha en fin första vecka på det nya året! 
 
 
Till top