Tyllkrans!

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, jul365, julfeeling, julkrans, julpyssel / Permalink / 0
Första december! Redan! The struggle is real. Cirka 1/3 av huset är julpyntat, ca 1/7 av julklapparna är handlade och julstressen ligger på 8/10. Idag har jag knåpat ihop en tyllkrans som jag tänkt hänga över min nya skänk, som jag nyligen målade grå med kalkfärg. Tror det kan bli tjusigt!  Ni ska få se hela alltet längre fram!  Förutsatt att jag får kransrackarn att hänga ihop, i nuläget är den allt för ostabil med sin kartongbas, så jag måste hitta på något nytt och göra om lite..eller ja, allt. Annars kommer jag ha ett tyllägg hängandes och det vill jag ju inte. 

Den är betydligt tjusigare i verkligheten och egentligen superlätt att göra, bara man har en listig stomme. Jag har bara korvat ihop två billiga ikeagardiner, snurrat den runt stommen och fäst med några stygn. Gardinerna kommer alltså att gå helt umärkt att använda på nytt. Dekorationerna är också bara fastsydda. 
Sedan har jag knutit lite vitt garn här och där för att sätta fast den ytterligare och för att ge tyllen lite form. 
 
Får jag bara till den till slut så tror jag att jag kommer älska den... det återstår att se! 
Till top