Inslagning - enklaste enkla

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, Julklapp, julfeeling, julklappsinslagning, julpyssel / Permalink / 0
Har nyligen köpt en ny fin skänk som jag målat med kalkfärg, ställt massa fint på och hade tänkte hänga upp kransen ovanför. Tänkte bjuda på en bild på hela alltet idag. Min krans ville annat, min krans ville gå sönder. Så vansinnigt tråkigt! Men men, då passade jag på att testa en annan sak istället, som jag inte hade en aning om att man kunde göra, nämligen en... låt oss kalla det skruffs av paketpappret. Tycker att det är en jättekul idé, speciellt om man är inne på det avskalade men pimpade. Vilket ju verkar vara min melodi i år när det gäller klapparna.
 
Man tar ett stycke presentpapper, och viker det först en gång på längden och sedan en gång rakt över. Inte så rackarns noga med proportionerna. Sedan klipper man fransar hela vägen, dvs lämnar bara liiite lite längst ned så att det hänger ihop. Sedan kan man, det var det här som var totala nyheter för mig, fransa till flärparna med en sax. Alltså precis som man gör med presentpapper. Sedan tar man bara hela radan och viker och trixar ihop den till en skruffs. Fäst ihop botten med lite tejp och tryck ned i en klick smältlimm på paketet. 
 
Jag tycker att det blev väldigt trevligt. Man kan ju även exprimentera med kanske två olika papper i skruffsen om man vill ha lite mer liv i paketet. 
Till top