Kottnått!

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, julpyssel, kottar / Permalink / 1
Hade återigen en vision av vad jag skulle skapa, denna gång av kottar, men återigen så blev jag motarbetad av naturen! Det härligt oregelbundna i naturmaterial som ger det hela sin charm är även det som gör att man blir vansinnig på det. Inte en kotte var lika stor, vilket som sagt omöjliggjorde projektplanen. Så jag började pula lite oplanerat för att få ihop något och det blev denna skapelse som jag kallar för en kottnått. Det är ett nått av kottar som man kan hänga upp. Med tre ton god vilja så finns viss likhet med ett hjärta. 
 
Jag började med att limma kottar på en liten avlång träbit, med hål för snöre, och sedan så bara körde jag loss, tog ett tag då man fick limma och sedan hålla en stund för att kottarna skulle orka fastna i sidled. 
 
Till skapelsehistoren hör att jag vid halv tiotiden tvingade min man att köra ut mig till skogen och lysa med billysena så att jag fick kompletteringsplocka mycket små kottar. Kände mig inte alls märklig!  
 
Nu får det vara slut på naturprojekt för ett tag. Nu vill jag ha raka linjer och hårda färger..
#1 - - Ulrika:

Känner såååå igen mig!!! Vi har som tur är kottar bakom huset, så jag har aldrig varit lika kottdesperat som du, men min man himlar lite med ögonen ibland. (Och du verkar ha hittat en pärla!).

Må gott!

Svar: Vad praktiskt =) Tack och lov har jag iallafall nära till skogen! haha ja jag är väldigt nöjd med mitt val ;-)
julfeeling.blogg.se

Till top