Julgodis - Cornflakes!

Jul, Julrecept / Cornflakes, Jul, Julblogg, Julgodis / Permalink / 2
Idag har jag gjort Cornflakesjulgodis! Sannolikt för första gången off season. Konstigt egentligen, med tanke på att de ju är goda året om. Dessa har varit mina favoriter sedan jag var liten och nedan kommer jag att ordagrant återge det recept som jag skrev upp när jag gick på lågstadiet, efter att ha smakat dem hos farmor: 
 
75 g smör
2 matskedar sirap
2 matskedar kakao
en deleliter socker
3 dl kornflakes
 
Smält smör. Blanda i allt. inte Kornflaces. Koka till tjock flyttande. Ha i korn flackes. Klicka ut på plått.
 
Mamma har fortfarande kvar den söta lappen bland sina recept och jag tyvkikar på den varje jul. För det finns massor av recept på det här godiset men detta är det absolut bästa. Jag brukar dock ha dem i formar, oftast småformar. Men hade inga sådana hemma så idag blev det bautavarianter, men det har inte hindrat mig ifrån att redan ha mumsat i mig två stycken! 
#1 - - Johanna firar jul ♡:

Enkel och tydlig beskrivning, haha. Jag har gjort en variant av dessa för några år sedan men vill minnas att de inte riktigt föll mig i smaken, kanske borde testa ditt recept istället :)

Svar: Tackar haha... ja, testa detta recept en gång, de blir supergoda! Kom ihåg att det är extra noga att det är en deleliter socker och att det blir tjock flyttande ;-)
julfeeling.blogg.se

#2 - - Sanne:

Haha, bästa receptet!

Svar: Haha eller hur =)
julfeeling.blogg.se

Till top