Julfilmsrecension - precis vad jag behövde

Jul, Julfilmer / Jul, Julblogg, Julfilm, jul365, julfeeling / Permalink / 1
Jag är så rackarns trött! Somnade som en stock efter middagen, trots tidsbrist, och vaknade en timme senare med pysselpanik. Men sen insåg jag att jag pysslat så mycket på sista tiden att en liten recension inte skulle sitta fel. Precis vad jag behövde, 84 minuter julfilm i soffan UTAN att göra något annat samtidigt. Bara jag, film och kaffe! Magi bara det! 
 
Angel of Christmas (2015)
Susan är en hårt arbetande korrekturläsare, med drömmar om att få skriva egna artiklar, som hatar julen på grund utav att hon blivit dumpad på juldagen några år tidigare. Hennes tidigare artikelförsök har blivit refuserade då de saknar känsla, men hon får nu en sista chans att skriva något. Självklart till julnumret och artikeln ska vara personlig och magisk. 
 
Lägligt så dyker det upp en ängel och en konstnär i hennes liv precis nu. Ängeln  och dess historia ger henne en perfekt grund för artikeln. Den är en gammal släktklenod som hennes morfars far hade gjort till sin första stora kärlek och som sedan dess har funnits i släkten och spridit sin julmagi. Susan som är logisk och tveksam av naturen är inte helt övertygad inledningsvis men ängeln börjar locka henne allt mer. Det samma gäller för konstnären, som inte alls är hennes typ av man. Han gillar julen, är impulsiv och har ju för bövelen inte ens någon plan. Hon kämpar på med sin artikel medan julen närmar sig, ängeln verkar lägga sig i allt mer och hon har två karlars inviter att hantera. För utöver konstnären så finns där självklart även den blomstersändande kontorsnissen med lite kort stubbin.. (varken ängeln eller jag gillar honom). Arbetet med artikeln går framåt i takt med att kärlekshistorierna kring ängeln unfolds (insert svenskt ord om ni kommer på något bra) och hennes egen svajar framåt.. 
 
Som vanligt så får ni se filmen om ni vill veta mer, den finns på Netflix. Den här filmen var faktiskt bra! Den börjar nå vansinnigt klyschigt och dåligt, nästan så att man ville stänga av. Men don't do it, den reder sig. Karaktärerna är givna och historien kommer att gå till precis så som man vet att den ska göra efter två minuter, men den är underhållande och innehåller alla de element man vill åt. Romantik, som mest är retsam och inte sliskig, familj, jul, pynt och magi! Perfekt!  
 
#1 - - Anonym:

Den är bra! Mindes Dean med glädje men nästan glömt handlingen! Tack för resentionen! Jag har lite netflixpause men ska se om den sen igen!

Svar: Låter som en bra plan! =) tack för att du läser och kommenterar!
julfeeling.blogg.se

Till top