I'll be home for Christmas

Jul / Jul, Julblogg, Julfilm / Permalink / 2
Dagens inlägg, sent i vanlig ordning, kommer till er genom feberångorna och yrseln. Men vad gör man inte för att hålla sig till sina egna regler! Den här filmen har jag undvikit på Netflix då jag tyckt att beskrivningen låtit så jädra tradig, men idag var det dags...
 
I'll be home for Christmas (2016)
Den sedvanliga överarbetade advokatmamman har för mycket att göra inför jul! Hennes jobb stressar henne, hennes osedvanligt perspektiva dotter har julkonsert och hon ska få träffa sin dunderrika tråkmonsstropp till pojkväns familj för första gången på deras årliga julgala. Hon har inte ens hunnit dekorera eller köpa en gran med bara en vecka kvar till jul! Då dyker hennes far upp med sin skåpbil. Han var en frånvarande polispappa under hennes uppväxt och efter hennes mors död för tre år sedan så for han iväg, enda anledningen till att han har kommit tillbaka är att närvara vid gammal kollegas begravning. Men naturligtvis kommer han stanna längre än så!
 
Gammalt groll blir löst, nya bekantskaper uppstår, nya lärdomar och avslöjanden samt naturligtvis lite looove! Allt insvept i snö och julpynt, precis som det ska vara!
 
Filmen har många komponenter och parallella historier, om än ytliga och kortfattade, vilket tar den ett litet steg ifrån att bara vara den klassiska omantiska hallmarkiga julfilmen (obs, inte hallmarkfilm). Karaktärerna är som vanligt klyschiga i sin utformning och dialogen lika så, men skådespelarinsatsen är något bättre än vanligt vilket lite tar udden av cringen! Helt klart sevärd och definitivt långt före många av de andra julfilmerna på Netflix!
#1 - - Ulrika:

Hej där!

Jag gillar din blogg! Du skriver roligt och varierat! Men jag skulle även vilja vet lite om dig - vem är du? Hur ser du ut? Har du insta också!? (Nu är jag själv inte så bjussig med det privata, men det hindrar ju inte dig! :-) )

I övrigt - Keep up the good work!

/Ulrika

Svar: Hej! Tack så mycket, kul att du gillar den! Tyvärr kommer det inte komma mer om mig privat än vad jag delar med mig av i smådelar i mina inlägg. Bloggen ska bara handla om julen, inte om mig! =)
julfeeling.blogg.se

#2 - - Anonym:

Helt ok! Jag är precis likadan. Såg att du är sjuk, så krya p dig!!

Svar: Tack =)
julfeeling.blogg.se

Till top