Filthjärta

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, hjärta, julfeeling, julpyssel / Permalink / 0
Idag testade jag mig på att sy lite, inte min specialité precis men det var ett trevligt tidsfördriv. Gjorde filtblommor för några år sedan som till slut blev rätt fina men jag blir lätt stressad av tanken på ens det simplaste broderi. 
 
Detta var dock dunderlätt! Jag tittade på en video i en sekund och sen var det bara att köra på.  Googla filthjärta så får du upp flera stycken! Sök gärna också på "felt heart christmas" på Pinterest så finns det massor med fina exemplar. Och precis som vanligt med mina pyssel så kan de varieras huur mycket som helst med färgval och dekorationer! Jag kommer definitivt göra flera! Ska försöka planera mina dekorationer lite bättre nästa gång, kanske testa något med knappar, men tycker ändå att även dessa simpla är fina. 
 
Som jag nämnt så är det svårt att hinna klämma in så mycket julpyssel just nu då jag pysslar så att mina fingrar blöder (överdriver för effekt och sympati)  inför mitt stundande kalas. Gott om tid blir så snabbt dåligt med tid. Nu ska jag omedelbart sätta mig och göra pompoms, efter detta kommer jag inte vilja göra eller se en pompom på minst ett år (eventuellt så ljuger jag, jag blev ju sams med popcorn på typ ett dygn)!
 
Tack till er som började följa bloggen på instagram, jag är superglad för varenda en av er! Ha en fin helg i den tropiska värmen! 
Till top