Pompoms - massor!

Jul, Juldekorationer, Julpyssel / Jul, Julblogg, Pompoms, julpyssel / Permalink / 0
Idag gick jag loss på att göra pompoms! Inlägget kommer ut supersent på grund utav att det tog mig tre timmar, eller 4 avsnitt av The alienist, att göra dessa. Sedan insåg jag framåt halv tio att mat är av godo så vi cyklade till affären och styrde upp lite käk. Men nu, nu sitter jag äntligen och lägger upp dagens inlägg.
 
Idag testade jag på att göra två mindre storlekar. Den mellanstora är en halv halvhalva av ett halvt ark och den minsta är en halv halva av en halv halva av ett halvt ark. Fantastisk måttangivelse om ni frågar mig! Med ett ark så menar jag en helt utvecklad förpackning som man köper på.... trumvirrvel.. Panduro.
 
Kort info om hur man gör finns i mitt tidigare inlägg om pompoms och en bra instruktionsvideo finns på ICAs hemsida.  
 
Jag tycker att de blev supertjusiga!  Har verkligen gått från skeptiker till entusiast! När passar egentligen några pompoms inte liksom? Funkar till jul, till festen, till bröllopet, en tisdag.. 
 
 
Till top