Betong

Jul, Julpyssel / Betong, Jul, Julblogg, Juleljus, julpyssel / Permalink / 1
 
Jag har försökt mig på betong igen, för första gången på 6 år! Är detta julpyssel? Njoo det kan det vara. Först och främst så var det som så att jag planerat att göra sådana här i julklapp till en person, men hann tyvärr inte innan jul. De är ju perfekta att producera till presenter och går att variera i oändlighet med olika former, mönster och färger. 
 
Vill man göra dem juliga så varför inte använda en stjärnform? Eller måla stjärnor på dem, eller gör fyra stycken och måla siffor. 
 
Jag har tidigare hållit på och krånglat med formar,  latex,  fan och hans moster när jag gjort gjutit betong. Men denna gång hällde jag helt enkelt bara ner hobbybetong i pappmuggar och satte på ett "lock" av kartong där jag smältlimmat fast en tom ljusform. Väntade 1,5 dygn och tada!
 
Som ni ser så har jag inte riktigt lyckats denna gång då ljusen sticker upp och det är diverse luftbubblor men jag tycker att de blev rätt tjusiga ändå, bubblorna är mest charmiga. Bäst tror jag är om man kan göra dem upp och ned, för att få en slät yta uppåt. men det blir genast så mycket pilligare då. 
 
Dessa två blev födelsedagspresent nu i helgen och resterande familj/vänner kan förbereda sig på tunga presenter framöver! Öva gärna på att se överraskade ut! 
 
 
#1 - - Karoline:

Dem blev jättefina, bubblorna är bara charmigt tycker jag! :)

Svar: Hej! Tack för att du läser min blogg och tar dig tid att kommentera! Samt tack för komplimangen!
julfeeling.blogg.se

Till top