Tomtegröt till Påskfrulle!

Jul / Permalink / 0
När jag ska slå till på lite rolig frukost så tar jag mig lite tomtegröt. Att kalla risgrynsgröt för tomtegröt verkar vara bitvis vedertaget men inte ett allmängiltigt smeknamn! Kanske hänger ihop med huruvida man haft som tradition att ställa ut en skål till tomten!
 
I alla fall, jag tycker att det är sååå gott! Mmmm även färdigköpt som denna, även om man får pimpa den vid uppvärmningen med lite salt och mjölk. 
 
Sen kommer man till den stora vattendelaren! Vad har man på gröten? Vill man hävda något utanför socker-kanel-sirap-skalan så får man inte ens vara med och bråka. Man är utfaulad. Personligen kan jag inte förstå hur man inte kan vilja ha sirap på gröten, det är ju så gott! Sirap och sen så mycket kanel att man inte ser en vit yta längre. Vad tycker ni?
 
Hoppas ni får en fin påsk!  
 
 
Till top