Julfilmer igen - sämsta ever?

Jul, Julfilmer / Permalink / 0
Hittade snopet nog inte på julfilmen jag skulle se i helgen så det fick bli lite Gilmore Girls i stället, medan jag tog igen mig efter första längdskidåkningen på ca 7år. Men som ni vet har jag en arsenal av julfilmer jag sett så här kommer en recension: 
 
Miss me this Christmas (2017)
Regina och Franklin är ett perfekt par, som sex år tidigare gifte sig på juldagen på Chesterton Hotel, men på Thanksgiving så har de en stor (urfånig) fajt och bestämmer sig för att skilja sig. Deras skiljsmässa kommer att gå igenom på juldagen, så klart. Regina flyttar in till sin superfestliga och diviga vän (som spelas av Eva Marcilles - tänk top model) i dennes svit på hotellet. Väl där inleder hon en otroligt märklig romans med en granne medan hon fortfarande tänker på Franklin och hamnar i en massa prekära situationer med dessa båda samt Franklins ex. När  grannen friar till henne så ställs allting på ända, vad ska hända? Det får ni veta om ni orkar titta hela vägen till filmens crescendo på den stora julfesten på hotellet. 
 
Detta är bland det värsta jag varit med om i julfilmsväg, det är fåntrattsbonanza! Visst, upplägget är lite annorlunda så det är ju lite uppiggande men i övrigt... ve och fasa. Det är en gnutta humor, en nypa romantik och en hel busslast av dåligt skådespeleri. Hotellet är superjuligt så det är ju fint men den kammar inte hem några snöpoäng och det enda magiska är att på julfesten så vet bandet precis vilken låt det är Regina (som är sångerska) ska börja spontansjunga, trots att hon inte sagt det till dem.. 
 
Det som dock är lite skoj är att det här är en av flera, en eller två, filmer till som utspelar sig på samma hotell samtidigt. Har inte sett dem än men det lär väl bli av.. de kan inte gärna vara sämre! 
 
Till top