Julfilm

Jul, Julfilmer / Permalink / 0
Ursäkta att det är lite enformiga inlägg nu, jag är på vift nämligen så jag var tvungen att ladda upp med lite snabba och smidiga inlägg. När ni läser det här är jag sannolikt på väg ut på en tripp med hundspann och befinner mig i princip på nordpolen, eller ja iaf norr om Pajala ;-)
 
Christmas inheritance (2017)
Innan partyprincessan Ellen kan ärva sin fars företag så får hon i uppdrag att leverera ett speciellt julkort till pappans gamla affärspartner i Snow Falls(!), vilket också råkar vara faderns hemstad som hon aldrig tidigare besökt.  En snöstorm gör att hon blir fast i staden och hon blir tvungen att jobba för sitt uppehälle, under tiden finner hon både kärlek och "the true gift of Christmas".  Självklart har vi även här en stel, tråkig och oförstående kille och den supergoda och vänliga humanistkillen, utan dessa ingredienser verkar det knappt gå att göra en film på Hallmark. Filmen är relativt julig och snöig, den utspelar sig ju i Snow falls förbövelen så konstigt vore det annars. Den har romantik men rätt fånig sådan och det saknas helt magi. 
 
Största behållningen var att se Jake Lacy få spela en roll där han får kärlek och uppskattning av så väl samhället som flickan, i kontrats till allt han fick utstå som Lena Dunhams andra hälft i Girls. 
 
Inser att det många gånger låter som att jag hatar alla dessa filmer men det gör jag inte. De fyller sin funktion men blir ibland utmattande i hur banala de är. Lovar att inom kort röra mig ur denna genre och gå på lite klassiker och annat oväntat.. 
 
Till top