Julaffärer

Jul / Permalink / 0
När jag är utomlands så brukar jag alltid leta efter julbutiker att besöka! Ett fenomen som är mycket vanligare utomlands än här hemma! Tyvärr har jag hittills varit dålig både på att ta kort och att komma ihåg namn på butikerna. 
 
Här har vi en butik, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, i New York. Och ja, jag inser att jag här har en bild på min man klädd i Grinchenmask så jag hade inte behövt illustrera själv tidigare.... 
 Sen så har vi en i San Diego, där har vi iallafall ett namn på skylten. Supermysig butik som låg nere vid hamnen!
Det vore kul med tips om butiker på olika platser, så dela gärna med er i kommentarerna ifall ni har besökt någon bra! 
 
Minns en supermysig butik i Prag, där jag köpte dekorationen som satt i toppen på min "turkosa"-gran, men hittar inga bilder därifrån. Jag skriver semesterdagbok så det kan finnas anteckningar om namn i diverse böcker och häften....Återkommer om jag finner något! 
Till top