Pepparkakshus - min Akilleshäl, tagning 2

Jul, Julpyssel / Permalink / 0
 
Okej, så nu har jag gjort om det här inlägget! Använde först en bild ifrån Pinterers och länkade och hade mig. Men har forskat lite och det är ändå inte okej tydligen så nu har jag anmält mig på massa sidor med bilder som man får ta. Tyvärr lyckades jag denna gång ÄNDÅ inte få en bild utan text rakt över... men any way...
 
Mycket tråkigt det här med att man inte får ha med bilder från tex. Pinterest då jag hemskt gärna vill visa vad som inspirerat mig till olika alster.. 
 
Detta är ju, som ni kanske förstår, inte min skapelse. Av alla pyssliga jultraditioner så är pepparkakshuset min Akilleshäl! Jag brukar göra ett nästan varje år, var gång med högt flygande planer som slutar i kalops! Jag har  testat att göra egna mallar, att bygga av flera färdiga paket och att helt enkelt bara dekorera färdiga hus. Den ena skapelsen blir värre än den andra. Mitt enda tips av värde är att använda gelatinplattor som fönster. Vill även passa på att bekänna mina synder: det händer att jag limpistolar mina pepparkakshus, döm mig icket för hårt!
 
Här har ni iaf ett "hello kitty"-hus som jag och en vän gjorde åt hennes döttrar, samt en  annan skapelse med några år på nacken. Ursäkta urusel bildkvalitet... ni kommer få genomlida många sådana!
Tips och inspiration gällande pepparkakshus mottages tacksamt!
 
Trevlig helg!
 

 
Till top