Julgrupper

Julgrupper / Permalink / 0
Varje år så gör jag tre julgrupper, som mina föräldrar traditionsenligt lämnar till våra grannar.
 
Sedan vi var barn så har vi den 23:e först klätt granen och sedan gått in till ena grannen med en liten julgrupp och fått en knäck, sedan den andra grannen med en lite större julgrupp och druckit glögg, för att tillsist avsluta kvällen hos några grannar längre ned på gatan. De får den största julgruppen och bjuder på mat, mat som alltid är julmatsfri. 
 
När vi nu är vuxna allesammans så följer vi inte längre med på middag utan har vår egen lilla traditionsenliga afton, som jag kan berätta om en annan gång. Men till de andra följer vi med, allesammans. 
 
Något som dock är en nyare tradition är att istället för att flänga med mor min på stan för att hitta julgrupper så gör jag julgrupperna! Här får ni se årets lilla grupp: 
 
 
Till top