Julfilmsrecensioner del 1

Jul, Julfilmer / Permalink / 0
Okej, så jag har som sagt tänkt titta på och recensera en himlans massa julfilmer det här året. Ett bra sätt att verkligen hålla julfeelingen vid liv. Jag tänker mig att jag ska uppfinna ett litet rating system där filmerna måste innehålla vissa parameterar, så som till exempel magi, kärlek, snö osv... Så jag får återkomma med en rating på dessa. Men här nedan kommer några filmer jag roat mig med att se:
 
Merry Kissmas (2015)
Redan namnet säger oss att detta kommer att vara cringe, men det var absolut inte värre än i någon annan julfilm. FIlmen handlar om Kayla som är tillsammans med en osympatisk och kontrollerande koreograf, en dag råkar hon åka i en hiss med Dustin. När de står i hissen så slår magin till och de kysser varandra. Därpå följer ett klassiskt kärleksdrama. Filmen har alltså en klassisk plot men har ändå en något annorlunda tvist. Den är superöverdriven i handling och karaktärer men ändå mysig och bra i sin genre. Ibland är det skönt att den dumma är den dumma, den snälla den snälla och att kärlek och julmagi alltid segra tillslut. Minus för att det inte fanns snö!
 
A christmas Prince (2017)
Denna film har gjorts tusen gånger i olika versioner och omgivningar, tröttare plot får man leta efter. Amber är en reporter, som bara gjort massa skitgrejer men som sedan får den stora chansen när hon ska skriva om en ungkarlsprins. Ödet kickar in och hon hamnar undercover som privatlärare till prinsens lillesyster. Sitationen blir trasslig när hon kommer närmare den kungliga familjen och finner sann kärlek. Men lögnen håller på att förstöra allt..... Så tröttsamt; den förbisedda arbetasamma kvinnan som ska slå sig fram, som är supergod trots att hon bedrar, rivalen som alltid är en bitch, den tänkta svärmodern som alltid verkar sval och mannen som alltid är den ideala. Suck.. Dessa klyschor finns visserligen i de flesta av dessa filmer men den här tog lite priset. Enda behållningen var att se Rose McIver som princessa, när man vanligtvis ser henne som zombie i iZombie. Ett stor plus dock för mycket snö =) 
 
 
Får räcka så för idag! Nu ska jag kolla på film... sannolikt inte en julfilm utan snarare en skräckis! Man måste ju varva lite.. 
 
Till top