Utomhus julpyntade

Jul, Julpyssel / Jul, Julblogg, jul365, juldekorationer, julfeeling, julpyssel / Permalink / 0
Har ju som jag nämnt inte så mycket att göra något fint av på min framsida, men tänkte göra vad jag kan för att ändå göra det så mysigt som möjligt. Har vid trappen en liten barrväxt av något slag, en julros och en liten lykta  men dessa ville absolut inte göra sig bra på bild, så ni får nöja er med att se dem på dimmigt avstånd. Lite synd, lyktan är en fin gammal lykta som jag hittade på second-hand som min kära make har målat svart åt mig, så att den ska passa in i omgivningen. 
 
MEN, dagens inlägg handlar om den märkliga bollen ni ser i neder högerkant. Jag har två stora gråakrukor på var sida om trappan, där det har hängt lite trötta klöverväxter. Såg väldigt deppigt ut! Så jag bestämde mig för, att med fingertopparna som insats, försöka göra bollar av hönsnät. Med största välvilja så blev det bollarish. Sydde fast lite jutesväv som är avsedd för att täcka växter på vintern. Det blev lite knöligt och dant men det blev rätt snyggt tycker jag. Gjorde två krokar av ståltråd som jag fäste i två sidor, för att kunna köra ner den lite i jorden. Sedan prejade jag ner lite grönmossa i hörnen och pimpade till det med lite bär, en kotte och ett äpple. Det blev stillsamt trivsamt tycker jag! 
 
Ska försöka orka utsätta mina fingrar för nästa sida imorgon! 
Till top